PROCEDURA WYDAWANIA DUPLIKATÓW

DRUKÓW ŚCISŁEGO ZARACHOWANIA

w Zespole Szkół w Skorzewie

 

 

Podstawa prawna:

- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych drukówszkolnych (Dz. U. poz. 1700);

- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 września 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków;

- Ustawa z dnia 12 października 2016 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. 2016 poz. 1827);

- Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 16 maja 2019 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o opłacie skarbowej (Dz.U. 2019 poz. 1000).

 

I.Zasady wydawania duplikatów legitymacji szkolnej

  1. Pierwsza legitymacja szkolna (po przyjęciu dziecka do szkoły) wydawana jest nieodpłatnie. Nie pobiera się opłaty za sprostowania w legitymacji szkolnej (np. zmiana nazwiska).
  2. W przypadku utraty oryginału legitymacji szkolnej rodzice ucznia mogą wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej (zgodnie z załącznikiem nr 1 do procedury) – do pobrania w sekretariacie szkoły lub ze strony internetowej szkoły.
  3. Za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu,tj. 9,00 zł (opłatę należy dokonać na kontoUrzędu Gminy Kościerzyna, ul. Strzelecka 9, 83-400 Kościerzyna).
  4. Do wniosku należy dołączyć podpisane aktualne zdjęcie legitymacyjne (nazwisko i imię oraz klasę, do której uczęszcza uczeń) wraz z dowodem uiszczenia opłaty.
  5. Termin wykonania duplikatu legitymacji trwa do 7 dni.

 

II. Zasady wydawania duplikatów karty rowerowej lub motorowerowej

  1. Pierwsza karta rowerowa lub motorowerowa (po przyjęciu dziecka do szkoły) wydawana jest nieodpłatnie. Nie pobiera się opłaty za sprostowania w legitymacji szkolnej (np. zmiana nazwiska).
  2. W przypadku utraty oryginału karty rowerowej lub motorowerowej rodzice ucznia mogą wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym/ustnym wnioskiem o wydanie duplikatu karty rowerowej lub motorowerowej.
  3. Za wydanie duplikatu karty rowerowej lub motorowerowej nie pobiera się opłaty.
  4. Należy dostarczyć podpisane aktualne zdjęcie (nazwisko i imię oraz klasę, do której uczęszcza uczeń).
  5. Termin wykonania duplikatu karty rowerowej lub motorowerowej trwa do 7 dni.

 

III.Zasady wydawania duplikatów świadectw szkolnych

  1. W przypadku utraty oryginału świadectwa rodzice ucznia lub pełnoletni absolwent mogą wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu świadectwa (zgodnie z załącznikiem nr 2 do procedury) – do pobrania w sekretariacie szkoły lub ze strony internetowej szkoły.
  2. Za wydanie duplikatu świadectwa szkolnego pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od legalizacji dokumentu, tj. 26,00 zł (opłatę należy dokonać na kontoUrzędu Gminy Kościerzyna, ul. Strzelecka 9, 83-400 Kościerzyna).
  3. Do wniosku należy dołączyć dowód opłaty skarbowej.
  4. Termin wykonania duplikatu świadectwa trwa do 14 dni.

 

IV. Sposób załatwienia duplikatu świadectwa szkolnego

  1. Duplikat wystawia się na druku obowiązującym w okresie wystawienia oryginału lub na formularzu zgodnym z treścią oryginalnego dokumentu.
  2. Duplikat zawiera:

- na pierwszej stronie u góry wyraz „Duplikat”,

- dane zgodne z dokumentacją pedagogiczną,

- nazwiska i imiona osób, które oryginał podpisały lub stwierdzenie ich nieczytelności,

- datę wystawienia duplikatu,

- podpis dyrektora szkoły,

- pieczęć urzędową.

  1. Jeżeli złożony wniosek nie zawiera informacji niezbędnych do odszukania dokumentacji przebiegu nauczania, wnioskodawca zostaje zobowiązany do uzupełnienia wniosku telefonicznie lub pisemnie.
  2. Jeżeli mimo wezwania wniosek nie zawiera niezbędnych informacji albo szkoła nie posiada stosownej dokumentacji, odmawia się pisemnie wydania duplikatu.
  3. Jeżeli Szkoła nie posiada dokumentacji przebiegu nauczania albo nie jest ona wystarczająca do wystawienia duplikatu, wydaje się zaświadczenie stwierdzające, że wystawienie duplikatu nie jest możliwe. W tym przypadku odtworzenie oryginału świadectwa może nastąpić na podstawie odrębnych przepisów, w drodze postępowania sądowego.
  4. Duplikat może zostać odebrany osobiście przez osobę zainteresowaną lub przez inne osoby posiadające pisemne upoważnienie po potwierdzeniu odbioru dokumentu własnoręcznym podpisem lub wysyłany jest pod wskazany we wniosku adres.
  5. Duplikat ma moc oryginału i może być wystawiony ponownie.

 

V. Opłaty

Opłaty za wydanie duplikatu legitymacji i świadectwa szkolnego wnosi się na konto bankowe:

Urząd Gminy Kościerzyna, ul. Strzelecka 9, 83-400 Kościerzyna

Nr konta 20 8328 0007 2001 0007 5516 0001

Tytuł wpłaty: opłata za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej lub świadectwa szkolnego

+ imię i nazwisko ucznia/absolwenta

 

 

Skorzewo, 01.09.2018 r.

 

                                                                                                                                                                                          Zatwierdzam:

                                       ……………………………………………..……...

         (podpis i pieczęć imienna dyrektora)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1

 

.…………………………………………………………………                                                                                              Skorzewo, dnia ………………………………………

(imię i nazwisko wnioskodawcy)

 

……………………………………………………….………..

(adres zamieszkania)

 

……………………………………………………….……….

 

                                                                                                                                           Dyrektor

                                                                                                                                              Zespołu Szkół

                                                                                                                                              w Skorzewie


WNIOSEK

O WYDANIE DUPLIKATU LEGITYMACJI SZKOLNEJ

Zwracam się z uprzejmą prośbą o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej: ……………….......................................................………………………………..........……..

…………………………………………………………………………………………………………………...................................................................…………………………………….……………………,

(nazwa szkoły)

Jednocześnie informuję, że oryginał legitymacji ……………………….……………………………………………………………….................................................................……….

 

…………………………………………………………………………………………………………………...................................................................………………………………………………………….

(opis okoliczności zniszczenia/utarty legitymacji szkolnej)

 

Wpłatę za legitymację – 9,00 zł (dziewięć złotych) należy dokonać na konto:

Urząd Gminy Kościerzyna, ul. Strzelecka 9, 83-400 Kościerzyna

Nr konta 20 8328 0007 2001 0007 5516 0001

Tytuł wpłaty: opłata za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej

+ imię i nazwisko ucznia/absolwenta

Oświadczam, że znana mi jest, wynikająca z art. 272 Kodeksu Karnego (art. 272 KK – Kto wyłudza poświadczenie nieprawdy poprzez podstępne wprowadzenie w błąd funkcjonariusza publicznego lub innej osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.) odpowiedzialność karna za poświadczenie nieprawdy.

 

 

                                                                                                              ………………………………………………………….……

                                                                                                                                                                                  (podpis wnioskodawcy)

 

Załączniki:                                                                                                                                                                    Potwierdzam odbiór duplikatu:

  1. Dowód wpłaty.                                                                                                                                                         Data.…………………………………
  2. Aktualne zdjęcie                                                                                                                                                       Podpis…………………….....……
  3. Legitymacja zniszczona, jeżeli jest w posiadaniu                                                                             

 

Załącznik nr 2

 

.…………………………………………………………………                                                                                                     Skorzewo, dnia ………………………………………

(imię i nazwisko wnioskodawcy)

 

……………………………………………………….………..

(adres zamieszkania)

 

……………………………………………………….……….

 

                                                                                                                                                    Dyrektor

                                                                                                                                                        Zespołu Szkół

                                                                                                                                                        w Skorzewie


WNIOSEK

O WYDANIE DUPLIKATU ŚWIADECTWA SZKOLNEGO

Zwracam się z uprzejmą prośbą o wydanie duplikatu świadectwa szkolnego: ……………………………………………….................................................................…..

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….....................................................................………,

(nazwa szkoły)

które zostało wydane: ……………………………………………………………………………. w roku szkolnym ……………………..................................................................…………

                                          (imię i nazwisko ucznia/absolwenta)

Jednocześnie informuję, że oryginał świadectwa ……………………….………………………………………………………................................................................……………….

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………...................................................................……………………………….

(opis okoliczności zniszczenia/utarty świadectwa szkolnego)

 

Wpłatę za świadectwo szkolne  – 26,00 zł (dwadzieścia sześć  złotych) należy dokonać na konto:

Urząd Gminy Kościerzyna, ul. Strzelecka 9, 83-400 Kościerzyna

Nr konta 20 8328 0007 2001 0007 5516 0001

Tytuł wpłaty: opłata za wydanie duplikatu świadectwa szkolnego

+ imię i nazwisko ucznia/absolwenta

Oświadczam, że znana mi jest, wynikająca z art. 272 Kodeksu Karnego (art. 272 KK – Kto wyłudza poświadczenie nieprawdy poprzez podstępne wprowadzenie w błąd funkcjonariusza publicznego lub innej osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.) odpowiedzialność karna za poświadczenie nieprawdy.

 

 

                                                                                                              ………………………………………………………….……

                                                                                                                                                                                (podpis wnioskodawcy)

 

Załączniki:                                                                                                                                                                Potwierdzam odbiór duplikatu:

  1. Dowód wpłaty.                                                                                                                                                   Data.……………………………………
  2. Świadectwo szkolne zniszczone, jeżeli jest w posiadaniu.                                                                                       Podpis…………………………………