PROCEDURA WYDAWANIA DUPLIKATÓW
DRUKÓW ŚCISŁEGO ZARACHOWANIA
w Zespole Szkół w Skorzewie
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych drukówszkolnych (Dz. U. poz. 1700);
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 września 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków;
- Ustawa z dnia 12 października 2016 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. 2016 poz. 1827);
- Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 16 maja 2019 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o opłacie skarbowej (Dz.U. 2019 poz. 1000).
I.Zasady wydawania duplikatów legitymacji szkolnej
- Pierwsza legitymacja szkolna (po przyjęciu dziecka do szkoły) wydawana jest nieodpłatnie. Nie pobiera się opłaty za sprostowania w legitymacji szkolnej (np. zmiana nazwiska).
- W przypadku utraty oryginału legitymacji szkolnej rodzice ucznia mogą wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej (zgodnie z załącznikiem nr 1 do procedury) – do pobrania w sekretariacie szkoły lub ze strony internetowej szkoły.
- Za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu,tj. 9,00 zł (opłatę należy dokonać na kontoUrzędu Gminy Kościerzyna, ul. Strzelecka 9, 83-400 Kościerzyna).
- Do wniosku należy dołączyć podpisane aktualne zdjęcie legitymacyjne (nazwisko i imię oraz klasę, do której uczęszcza uczeń) wraz z dowodem uiszczenia opłaty.
- Termin wykonania duplikatu legitymacji trwa do 7 dni.
II. Zasady wydawania duplikatów karty rowerowej lub motorowerowej
- Pierwsza karta rowerowa lub motorowerowa (po przyjęciu dziecka do szkoły) wydawana jest nieodpłatnie. Nie pobiera się opłaty za sprostowania w legitymacji szkolnej (np. zmiana nazwiska).
- W przypadku utraty oryginału karty rowerowej lub motorowerowej rodzice ucznia mogą wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym/ustnym wnioskiem o wydanie duplikatu karty rowerowej lub motorowerowej.
- Za wydanie duplikatu karty rowerowej lub motorowerowej nie pobiera się opłaty.
- Należy dostarczyć podpisane aktualne zdjęcie (nazwisko i imię oraz klasę, do której uczęszcza uczeń).
- Termin wykonania duplikatu karty rowerowej lub motorowerowej trwa do 7 dni.
III.Zasady wydawania duplikatów świadectw szkolnych
- W przypadku utraty oryginału świadectwa rodzice ucznia lub pełnoletni absolwent mogą wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu świadectwa (zgodnie z załącznikiem nr 2 do procedury) – do pobrania w sekretariacie szkoły lub ze strony internetowej szkoły.
- Za wydanie duplikatu świadectwa szkolnego pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od legalizacji dokumentu, tj. 26,00 zł (opłatę należy dokonać na kontoUrzędu Gminy Kościerzyna, ul. Strzelecka 9, 83-400 Kościerzyna).
- Do wniosku należy dołączyć dowód opłaty skarbowej.
- Termin wykonania duplikatu świadectwa trwa do 14 dni.
IV. Sposób załatwienia duplikatu świadectwa szkolnego
- Duplikat wystawia się na druku obowiązującym w okresie wystawienia oryginału lub na formularzu zgodnym z treścią oryginalnego dokumentu.
- Duplikat zawiera:
- na pierwszej stronie u góry wyraz „Duplikat”,
- dane zgodne z dokumentacją pedagogiczną,
- nazwiska i imiona osób, które oryginał podpisały lub stwierdzenie ich nieczytelności,
- datę wystawienia duplikatu,
- podpis dyrektora szkoły,
- pieczęć urzędową.
- Jeżeli złożony wniosek nie zawiera informacji niezbędnych do odszukania dokumentacji przebiegu nauczania, wnioskodawca zostaje zobowiązany do uzupełnienia wniosku telefonicznie lub pisemnie.
- Jeżeli mimo wezwania wniosek nie zawiera niezbędnych informacji albo szkoła nie posiada stosownej dokumentacji, odmawia się pisemnie wydania duplikatu.
- Jeżeli Szkoła nie posiada dokumentacji przebiegu nauczania albo nie jest ona wystarczająca do wystawienia duplikatu, wydaje się zaświadczenie stwierdzające, że wystawienie duplikatu nie jest możliwe. W tym przypadku odtworzenie oryginału świadectwa może nastąpić na podstawie odrębnych przepisów, w drodze postępowania sądowego.
- Duplikat może zostać odebrany osobiście przez osobę zainteresowaną lub przez inne osoby posiadające pisemne upoważnienie po potwierdzeniu odbioru dokumentu własnoręcznym podpisem lub wysyłany jest pod wskazany we wniosku adres.
- Duplikat ma moc oryginału i może być wystawiony ponownie.
V. Opłaty
Opłaty za wydanie duplikatu legitymacji i świadectwa szkolnego wnosi się na konto bankowe:
Urząd Gminy Kościerzyna, ul. Strzelecka 9, 83-400 Kościerzyna
Nr konta 20 8328 0007 2001 0007 5516 0001
Tytuł wpłaty: opłata za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej lub świadectwa szkolnego
+ imię i nazwisko ucznia/absolwenta
Skorzewo, 01.09.2018 r.
Zatwierdzam:
……………………………………………..……...
(podpis i pieczęć imienna dyrektora)
Załącznik nr 1
.………………………………………………………………… Skorzewo, dnia ………………………………………
(imię i nazwisko wnioskodawcy)
……………………………………………………….………..
(adres zamieszkania)
……………………………………………………….……….
Dyrektor
Zespołu Szkół
w Skorzewie
WNIOSEK
O WYDANIE DUPLIKATU LEGITYMACJI SZKOLNEJ
Zwracam się z uprzejmą prośbą o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej: ……………….......................................................………………………………..........……..
…………………………………………………………………………………………………………………...................................................................…………………………………….……………………,
(nazwa szkoły)
Jednocześnie informuję, że oryginał legitymacji ……………………….……………………………………………………………….................................................................……….
…………………………………………………………………………………………………………………...................................................................………………………………………………………….
(opis okoliczności zniszczenia/utarty legitymacji szkolnej)
Wpłatę za legitymację – 9,00 zł (dziewięć złotych) należy dokonać na konto:
Urząd Gminy Kościerzyna, ul. Strzelecka 9, 83-400 Kościerzyna
Nr konta 20 8328 0007 2001 0007 5516 0001
Tytuł wpłaty: opłata za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej
+ imię i nazwisko ucznia/absolwenta
Oświadczam, że znana mi jest, wynikająca z art. 272 Kodeksu Karnego (art. 272 KK – Kto wyłudza poświadczenie nieprawdy poprzez podstępne wprowadzenie w błąd funkcjonariusza publicznego lub innej osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.) odpowiedzialność karna za poświadczenie nieprawdy.
………………………………………………………….……
(podpis wnioskodawcy)
Załączniki: Potwierdzam odbiór duplikatu:
- Dowód wpłaty. Data.…………………………………
- Aktualne zdjęcie Podpis…………………….....……
- Legitymacja zniszczona, jeżeli jest w posiadaniu
Załącznik nr 2
.………………………………………………………………… Skorzewo, dnia ………………………………………
(imię i nazwisko wnioskodawcy)
……………………………………………………….………..
(adres zamieszkania)
……………………………………………………….……….
Dyrektor
Zespołu Szkół
w Skorzewie
WNIOSEK
O WYDANIE DUPLIKATU ŚWIADECTWA SZKOLNEGO
Zwracam się z uprzejmą prośbą o wydanie duplikatu świadectwa szkolnego: ……………………………………………….................................................................…..
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….....................................................................………,
(nazwa szkoły)
które zostało wydane: ……………………………………………………………………………. w roku szkolnym ……………………..................................................................…………
(imię i nazwisko ucznia/absolwenta)
Jednocześnie informuję, że oryginał świadectwa ……………………….………………………………………………………................................................................……………….
……………………………………………………………………………………………………………………………………………...................................................................……………………………….
(opis okoliczności zniszczenia/utarty świadectwa szkolnego)
Wpłatę za świadectwo szkolne – 26,00 zł (dwadzieścia sześć złotych) należy dokonać na konto:
Urząd Gminy Kościerzyna, ul. Strzelecka 9, 83-400 Kościerzyna
Nr konta 20 8328 0007 2001 0007 5516 0001
Tytuł wpłaty: opłata za wydanie duplikatu świadectwa szkolnego
+ imię i nazwisko ucznia/absolwenta
Oświadczam, że znana mi jest, wynikająca z art. 272 Kodeksu Karnego (art. 272 KK – Kto wyłudza poświadczenie nieprawdy poprzez podstępne wprowadzenie w błąd funkcjonariusza publicznego lub innej osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.) odpowiedzialność karna za poświadczenie nieprawdy.
………………………………………………………….……
(podpis wnioskodawcy)
Załączniki: Potwierdzam odbiór duplikatu:
- Dowód wpłaty. Data.……………………………………
- Świadectwo szkolne zniszczone, jeżeli jest w posiadaniu. Podpis…………………………………